Schrijf je nu in!

Bestel nu je startbewijs!

Papendal logo diapositief

Veelgestelde vragen

Terug
  • Kan ik mijn startnummer overdragen?

    – Log in op https://atleta.cc/p/L1Rt/login met jouw email adres.
    – Zo kom je bij je ticket terecht en kies je uit het drop-down menu voor ’ticket opnieuw toewijzen’.
    – Deel de link met de nieuwe deelnemer.
    – Deze vult zijn of haar gegevens aan en het overdragen van het startbewijs is geregeld.
    – De nieuwe deelnemer krijgt een bevestiging van de overdacht
    Let op: Je moet alle gevraagde gegevens invullen. De medaille en/of shirt gaan ook mee met de overdracht.

    Hoe krijg ik inzicht in de startwaves?

    Deze informatie volgt hier vanaf 14 augustus.

    Wanneer ontvang ik mijn startnummers thuis?

    Alle inschrijvingen t/m 1 september 12.00u worden thuisgestuurd in de week van 9 september. Inschrijvingen in de periode 1 september 12.00 t/m 8 september 12.00 worden niet meer toegestuurd. Deze kunnen worden opgehaald bij het informatiepunt op de dag van het evenement bij de startlocatie.

    Wanneer sluit de inschrijving?

    t/m 1 september inschrijven is alles thuisgestuurd voor reguliere prijs,

    Inschrijvingen in de periode 1 september 12.00 uur t/m 8 september 12.00 augustus worden niet meer toegestuurd. Deze kunnen worden opgehaald bij het informatiepunt op de dag van het evenement bij de startlocatie. Inschrijving sluit op 8 september 12.00 uur.

     

    Waar kan ik mijn bestelde shirts ophalen?

    De t-shirts worden via post-nl toegezonden tegelijkertijd met de startnummers.

    Hoe ziet het shirt eruit?

    Het ontwerp van het shirt volgt bij de bekendmaking van het jaarthema.

    Kan ik een shirt bestellen?

    Bij het inschrijven kun je een shirt bestellen. Je kunt er ook voor kiezen om dit later te bestellen via jouw Atleta Dashboard.

    Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?

    Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je een bevestigingsmail. Zorg er dus voor dat jouw e-mailadres correct is ingevoerd. Controleer ook je spambox als je de e-mail niet binnen 30 minuten hebt ontvangen. Indien hij ook daar niet staat, neem dan contact met ons op.

    Hoe kan ik mijn inschrijving annuleren?

    Het is niet mogelijk om de inschrijving te refunden. Overdragen is wel mogelijk, mits het persoonlijke dashboard nog niet bevroren is (tot 18 augustus – 12.00u). Dit kan via jouw Atleta dashboard: https://atleta.cc/p/L1Rt/login

    Hoe wijzig ik mijn persoonsgegevens?

    (Mits het persoonlijke dashboard nog niet bevroren is, tot 18 augustus 12.00 uur)

    – Log in op https://atleta.cc/p/L1Rt/login met jouw email adres
    – Hier kun je jouw ticket terugvinden, persoonsgegevens vinden en een factuur.
    – Als je op jouw naam klikt, kun je de gegevens aanpassen
    – Ook kun je hier extra tickets bij bestellen.

    Kan ik mijn inschrijving wijzigen?

    Mocht je na jouw inschrijving jouw adres willen wijzigen, alsnog een product willen bestellen, jouw afstand willen wijzigen of jouw startbewijs willen overdragen (mits het persoonlijke dashboard nog niet bevroren is tot 18 augustus – 12.00u), dan kan dit eenvoudig door in te loggen op jouw dashboard.

    – Ga naar je persoonlijke dashboard https://atleta.cc/p/L1Rt/login.
    – Klik op je ticket.
    – Klik op gegevens.
    – Ga naar omruilen.
    – De kortingscode geeft een korting die gelijk is aan de oorspronkelijke ticketprijs.
    – De kortingscode kan één keer worden gebruikt, om één nieuw ticket te kopen.
    – Na gebruik van de kortingscode wordt je oude ticket automatisch geannuleerd.
    – Als je een goedkoper ticket kiest, wordt het verschil niet terugbetaald.
    – Je ticket-upgrades worden verplaatst naar het nieuwe ticket.

    Waar kan ik mijn afstand wijzigen?

    Je kunt van afstand wijzigen (in jouw Atleta dashboard) mits de gewenste afstand nog niet is uitverkocht en het persoonlijke dashboard nog niet is bevroren (tot 18 augustus – 12.00u). Wijzigen naar een hogere afstand kan met als voorwaarde dat het verschil in prijs wordt voldaan. Bij wijziging naar een lagere afstand, vindt geen restitutie van het inschrijfgeld (of een deel daarvan) plaats.

    – Ga naar je persoonlijke dashboard. https://atleta.cc/p/L1Rt/login.
    – Klik op je ticket.
    – Klik vervolgens nogmaals op je ticket zodat alle persoonsgegevens zichtbaar zijn.
    – Klik op gegevens.
    – Ga naar omruilen.
    – De kortingscode geeft een korting die gelijk is aan de oorspronkelijke ticketprijs.
    – De kortingscode kan één keer worden gebruikt om één nieuw ticket te kopen.
    – Na gebruik van de kortingscode wordt je oude ticket automatisch geannuleerd.
    – Als je een goedkoper ticket kiest, wordt het verschil niet terugbetaald.
    – Je ticket-upgrades worden verplaatst naar het nieuwe ticket.

    Wat zijn de algemene voorwaarden?

    Klik hier om onze algemene voorwaarden in te zien.

  • Waar kan ik parkeren?

    Wij streven ernaar om zoveel mogelijk bewustwording te creëren over de milileu-impact van reizen. Met name autovervoer draagt bij aan vervuiling en daarom willen we het aantal auto’s dat naar het evenement komt verminderen. Draag bij aan de duurzaamheid van het evenement en kies het openbaar vervoer of de fiets om naar het centrum van Arnhem te komen. Vanaf Arnhem Centraal rijden buspendels naar de startlocaties Papendal en Arnhems Buiten. Let op: de buspendel is inbegrepen bij het inschrijfgeld. Geef bij je inschrijving aan of je van de buspendel gebruik wilt maken.

    Let op: het is niet mogelijk om te parkeren bij Arnhems Buiten.

    Zijn er aparte startvakken voor bedrijvenlopers?

    Ja, de bedrijventeams beginnen in het eerste startvak.

    Is er een bedrijvenloop?

    Jazeker! Je kunt met een of meerdere bedrijventeams deelnemen aan de Business Run.

    Hoe laat is de starttijd?

    Hier vind je het programma.

    Hoe ziet het programma eruit bij de 48KM trail?

    Programma 
    08:00 – 08:30 uur | Bagagepunt open
    08:35 uur | Klaarstaan in juiste startwave
    08:45 uur | Start 48KM trail op Papendal

    Hoe ziet het programma eruit bij de 31KM trail?

    Programma 
    08:45 – 09:15 uur | Bagagepunt open
    09:20 uur | Klaarstaan in juiste startwave
    09:30 uur | Start 31KM trail

    Hoe ziet het programma eruit bij de 21KM Trail?

    Programma 
    09:45 – 10:15 uur | Bagagepunt open
    10:20 uur | Klaarstaan in juiste startwave
    10:45 uur | Start 21KM Trail

    Hoe ziet het programma eruit van de Mini AFR?

    Programma 

    12.00 uur Start Mini AFR 500M en 1000M

    Hoe ziet het programma eruit van de 10KM Run?

    Programma 
    13:30 uur | Open startgebied
    13:30-14:45 uur | Open bagagepunt
    14:45 uur | Klaarstaan in juiste startwave
    15.00 uur | Start 10KM Run

    Hoe ziet het programma eruit bij de 10KM Businessrun?

    Programma 

    13.30-14.30 uur Ontvangst met koffie & thee op Papendal
    14.30-14.40 uur Teamfoto’s maken
    14:40-14:50 uur Verplaatsen naar startwave, afgifte bagage
    14.50-15.00 uur Klaarstaan bij startwave
    15.00 uur Start 10KM Road
    15.00-16.00 uur 10KM Road
    15.30-17.30 Borrel Dudok Arnhem

    Na de finish is er geen officieel programma meer voor de businessteams. 

    Hoe ziet het programma er uit bij de 5KM Businessrun?

    Programma 

    12.30-13.30 uur Ontvangst met koffie & thee op Papendal
    13.30-13.40 uur Teamfoto’s maken
    13:40-13:50 uur Verplaatsen naar startwave, afgifte bagage
    13.50-14.00 uur Klaarstaan bij startwave
    14.00 uur Start 10KM Road
    14.00-14.30 uur 10KM Road
    14.30-16.30 Borrel Dudok Arnhem

    Na de finish is er geen officieel programma meer voor de businessteams. 

    Is er een bagageafgifte?

    Trails
    Het is mogelijk om bagage (in een tas) af te geven bij een bagagepunt. Let op: maximale afmetingen voor tassen zijn 30 (l) x 20 (b) x 50 (h) cm. We werken bij het bagagepunt met bagagelabel van het startnummer zodat iedereen zijn eigen tas weer terugkrijgt. Er staan vrachtwagens klaar om de bagage naar de finish te brengen. Het bagagepunt vind je als je richting het startgebied loopt. Het bagagepunt sluit om 10:15 uur.

    Run
    Het is mogelijk om bagage (in een tas) af te geven bij een bagagepunt. Let op: maximale afmetingen voor tassen zijn 30 (l) x 20 (b) x 50 (h) cm. We werken bij het bagagepunt met bagagelabel van het startnummer zodat iedereen zijn eigen tas weer terugkrijgt. Er staan vrachtwagens klaar om de bagage naar de finish te brengen. Het bagagepunt vind je als je richting het startgebied loopt. Het bagagepunt sluit om 14:15 uur.

    Ik heb een medaille gekocht. Waar ontvang ik deze?

    Als je een medaille hebt besteld, staat dit op je startnummer en kun je deze ophalen in het finishgebied.

    Buspendel

    Wij streven ernaar om zoveel mogelijk bewustwording te creëren over de milileu-impact van reizen. Met name autovervoer draagt bij aan vervuiling en daarom willen we het aantal auto’s dat naar het evenement komt verminderen. Draag bij aan de duurzaamheid van het evenement en kies het openbaar vervoer of de fiets om naar het centrum van Arnhem te komen. Vanaf Arnhem Centraal rijden buspendels naar de startlocaties Papendal en Arnhems Buiten. Let op: de buspendel is inbegrepen bij het inschrijfgeld. Geef bij je inschrijving aan of je van de buspendel gebruik wilt maken. Bekijk hier later het buspendel vertrekschema.

    Wanneer krijg ik meer informatie over mijn deelname en het programma?

    Meer informatie volgt vanaf 19 augustus.

    Welke medische verzorging is er op het parcours?

    Op vaste posten zoals startlocatie en finishlocatie en mobiele EHBO teams.

    Waar vind ik de uitslag?

    De uitslagen worden na afloop gepubliceerd op de uitslagenpagina.

    Let op: dit geldt uitsluitend voor de 5 & 10km Run.
    Heb je een vraag of opmerking over jouw uitslag? Stuur dan een e-mail naar Mylaps Event Timing o.v.v. je startnummer en eventueel zelf geklokte tijden.

    Waar bevinden de toiletten zich?

    Toiletten vind je bij de startlocatie, langs het parcours bij begraafplaats Oosterbeek en bij de finish.

    Is er een tijdslimiet?

    Het is mogelijk om tot 17.00u de finish te passeren.

    Tijdregistratie

    Bij de Road 5KM en Road 10KM zal de MYLAPS BibTag worden gebruikt voor het registreren van tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer.
    Er is een mogelijkheid om stil te staan bij de de Airborne War Cemetery (je tijdsregistratie wordt hier op pauze gezet).

    Opgelet aan alle wedstrijddeelnemers van de 10KM run: indien je besluit een kruisje te leggen bij de begraafplaats en je zet je tijdsregistratie on-hold, dan telt jouw tijd niet mee voor de wedstrijdranking zodra je finisht.

    Informatie om een goede tijdsregistratie te garanderen:

    Draag het startnummer zichtbaar op de borst. Bedek het startnummer niet met een jack of met je handen tijdens het passeren van de matten op de start- en finishlijn. Deze matten vangen het signaal van je BibTag op (Let ook op met het indrukken van je eigen stopwatch op de start- en finishlijn).

    Vouw of kreukel het startnummer niet. Zeker niet op de plaats waar de Tag zit.

    Gebruik vier speldjes op de hoekpunten van het startnummer, doorboor de Tag niet.

    Verwijder de kunststof afstandhouder niet.

    De BibTag werkt op basis van een andere technologie dan de MYLAPS ChampionChip. Daarom kun je tijdens dit evenement geen gebruikmaken van je gele of groene MYLAPS ChampionChip. Je kunt je MYLAPS ChampionChip echter gewoon aan je schoen laten zitten, deze stoort niet op het BibTag syteem.

    De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).

    Waar start welke run en waar is de finish?

    5KM Road start vanaf Arnhems Buiten en finish op de markt in Arnhem.
    10KM Road en trails start vanaf Papendal en finish op de markt in Arnhem.
    5KM Walk zowel start en finish in de binnenstad van Arnhem
    Mini AFR zowel start en finish in de binnenstad van Arnhem.

    Hoe ziet het programma er uit?

    Hier vind je het programma

    Hoe zien de parcoursen / routes eruit?

    Klik hier voor alle parcoursen.

    Hoe bestel ik een medaille?

    Bij je inschrijving kun je een medaille bestellen voor €3,50. Mocht je dit vergeten zijn tijdens je inschrijving, dan kun je een medaille nabestellen. Ga hiervoor naar je dashboard (zie link in je bevestigingsmail) en voeg de medaille toe aan je deelname. Je dient de medaille direct te betalen bij het toevoegen aan je deelname.

    Is er een tassenafgifte?

    • Op zondag 15 sept. de trailruns + 10KM Road vanaf Papendal worden de tassen door de organisatie verplaatst van Papendal naar het centrum in Arnhem.
      • Gesloten tas
      • Let op: maximale afmetingen voor tassen is 30 (l)x 20 (b) x 50 (h) cm
      • Inname Startgebied – Papendal
      • Afhalen Finishgebied – Arnhem (markt), niet onderweg
    • Op zondag 15 sept. 5KM Road vanaf Arnhems Buiten worden de tassen door de organisatie verplaatst van Arnhems Buiten naar het centrum in Arnhem.
      • Gesloten tas
      • Let op: maximale afmetingen voor tassen is 30 (l)x 20 (b) x 50 (h) cm
      • Inname Startgebied – Papendal
      • Afhalen Finishgebied – Arnhem (markt), niet onderweg

    Worden er foto's gemaakt?

    De organisatie maakt op verschillende plekken langs het parcours foto die je na afloop terug kunt vinden op de website. Na afloop ontvang je de link naar de webpagina met foto’s.

    Is er douchegelegenheid?

    Alleen bij de kleedkamers van Papendal is het mogelijk om te douchen.

    Zijn er kleedkamers aanwezig?

    Op Papendal zijn er kleedkamers. 

    Hoe zit het met de bereikbaarheid?

    Klik hier voor alle informatie over de bereikbaarheid.

  • Mag ik met een buggy deelnemen?

    Het is niet toegestaan met een buggy, baby-jogger of ander baby-vervoersmiddel deel te nemen aan het evenement.

    Mag mijn hond ook deelnemen? (K9 of canitrail)

    Het is niet toegestaan honden (al dan niet aangelijnd) mee te nemen. Het is ook niet toegestaan om je te laten begeleiden door een of meer personen op een fiets of ander vervoermiddel, tenzij met schriftelijke toestemming van de Organisatie.

    Wat zijn de huisregels?

    Klik hier om onze huisregels in te zien.

    Is er een wachtlijst voor afstanden die uitverkocht zijn?

    De inschrijving van een onderdeel sluit zodra alle startnummers voor deze afstand zijn uitverkocht. Er is geen wachtlijst.

    Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?

    Voor alle vrijwilligerstaken verwijzen we je naar deze webpagina.

    Waar kan ik overnachten?

    Doe jij mee aan de Airborne Freedom Run en zoek je nog een heerlijk hotel om na je inspanning lekker te ontspannen? Verblijf dan bij Hotel Papendal!
    Hét meest unieke hotel in het hart van de Nederlandse topsport!

    Bij ons vind je wat je mag verwachten van een goed 4-sterren hotel. Rust, ruimte en gastvrijheid. Maar bovenal ervaar je hier de energie. Je kunt je weer helemaal opladen. Wat misschien niet iedereen weet; je hoeft geen (top)sporter te zijn om bij ons te kunnen verblijven. Maar vind je het leuk om te verblijven in een inspirerende, sportieve omgeving, waarbij het absoluut mogelijk is om onze (top)sporters tegen het lijf te lopen dan ben je van harte welkom. Wist je dat ons hotel ook rolstoelvriendelijk is? Wij beschikken over 151 comfortabele hotelkamers verdeeld over verschillende kamertypes.

    Aan jou de keuze wat bij je past. Neem ook eens een kijkje bij onze hotelfaciliteiten. Van fitness tot onze gezellige Bar Dug Out.
    Of verken alvast de omgeving en maak er een lang weekend van!

     

    Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?

    Gevonden voorwerpen worden verzameld bij bagagepunt. Neem contact met ons op via evenementen@papendal.nl als jouw spullen hier ook niet liggen. Na afloop van het evenement hebben wij zicht op alle gevonden voorwerpen.

Bijbehorende tags

contact