Papendal logo diapositief

Veelgestelde vragen

  • Kan ik in verband met het warme weer mijn afstand aanpassen?

    Wij begrijpen dat je voorkeur uitgaat naar een andere afstand in verband met de warmte. Het is mogelijk om jouw afstand nog aan te passen op de dag zelf. Je hoeft hier geen melding van te maken bij de organisatie. Je kunt aansluiten bij de eerstvolgende wave van de desbetreffende run.

    Wat zijn de huisregels?

    Klik hier om onze huisregels in te zien.

    Hoe krijg ik inzicht in de startwaves?

    Deze informatie volgt hier vanaf 14 augustus. Dit is terug te vinden op basis van jouw startnummer.

    Wanneer ontvang ik mijn startnummers thuis?

    Alle inschrijvingen t/m 13 augustus worden thuisgestuurd op 1 september. Vanaf 27 augustus geldt hiervoor een toeslag en worden opgestuurd op 5 september.
    Inschrijvingen in de periode 28 augustus t/m 8 september worden niet meer toegestuurd. Deze kunnen worden opgehaald bij het informatiepunt. Zaterdag is dit bij Dudok Arnhem en zondag bij de startlocatie (Papendal).

    Wanneer sluit de inschrijving?

    t/m 13 augustus inschrijven is alles thuisgestuurd voor reguliere prijs,
    t/m 27 augustus inschrijven is alles thuisgestuurd krijgen, tegen meerprijs
    t/m 8 september inschrijven is tegen last-minute prijs en materialen ophalen op Papendal.

    Waar kan ik mijn bestelde shirts ophalen?

    De t-shirts worden via post-nl toegezonden tegelijkertijd met de startnummers.

    Hoe ziet het shirt eruit?

    Klik hier als je benieuwd bent naar het shirt van 2023.

    Kan ik een shirt bestellen?

    De shirts zijn helaas uitverkocht. Deze kun je niet meer bestellen.

    Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?

    Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je een bevestigingsmail. Zorg er dus voor dat jouw e-mailadres correct is ingevoerd. Controleer ook je spambox als je de e-mail niet binnen 30 minuten hebt ontvangen. Indien hij ook daar niet staat, neem dan contact met ons op.

    Hoe kan ik mijn inschrijving annuleren?

    Het is niet mogelijk om de inschrijving te refunden. Overdragen is wel mogelijk. Dit kan via jouw Atleta dashboard: https://atleta.cc/p/L1Rt/login

    Hoe wijzig ik mijn persoonsgegevens?

    – Log in op https://atleta.cc/p/L1Rt/login met jouw email adres
    – Hier kun je jouw ticket terugvinden, persoonsgegevens vinden en een factuur.
    – Als je op jouw naam klikt kun je de gegevens aanpassen
    – Ook kun je hier extra tickets bij bestellen.

    Kan ik mijn inschrijving wijzigen?

    Mocht je na jouw inschrijving jouw adres willen wijzigen, alsnog een product willen bestellen, jouw afstand willen wijzigen of jouw startbewijs willen overdragen, dan kan dit eenvoudig door in te loggen op jouw dashboard.

    – Ga naar je persoonlijke dashboard. https://atleta.cc/p/L1Rt/login
    – Klik op je ticket.
    – Klik vervolgens nogmaals op je ticket zodat alle persoons gegevens zichtbaar zijn.
    – Klik op gegevens.
    – Ga naar omruilen.
    – De kortingscode geeft een korting die gelijk is aan de oorspronkelijke ticketprijs.
    – De kortingscode kan één keer worden gebruikt, om één nieuw ticket te kopen.
    – Na gebruik van de kortingscode wordt je oude ticket automatisch geannuleerd.
    – Als je een goedkoper ticket kiest, wordt het verschil niet terugbetaald.
    – Je ticket-upgrades worden verplaatst naar het nieuwe ticket.

    Waar kan ik mijn afstand wijzigen?

    Je kunt van afstand wijzigen (in jouw Atleta dashboard) mits de gewenste afstand nog niet is uitverkocht en het persoonlijke dashboard nog niet is bevroren (tot 13 augustus). Wijzigen naar een hogere afstand kan met als voorwaarde dat het verschil in prijs wordt voldaan. Bij wijziging naar een lagere afstand, vindt geen restitutie van het inschrijfgeld (of een deel daarvan) plaats.

    – Ga naar je persoonlijke dashboard. https://atleta.cc/p/L1Rt/login
    – Klik op je ticket.
    – Klik vervolgens nogmaals op je ticket zodat alle persoons gegevens zichtbaar zijn.
    – Klik op gegevens.
    – Ga naar omruilen.
    – De kortingscode geeft een korting die gelijk is aan de oorspronkelijke ticketprijs.
    – De kortingscode kan één keer worden gebruikt, om één nieuw ticket te kopen.
    – Na gebruik van de kortingscode wordt je oude ticket automatisch geannuleerd.
    – Als je een goedkoper ticket kiest, wordt het verschil niet terugbetaald.
    – Je ticket-upgrades worden verplaatst naar het nieuwe ticket.

    Wat zijn de algemene voorwaarden?

    Klik hier om onze algemene voorwaarden in te zien.

  • Kan ik in verband met het warme weer mijn afstand aanpassen?

    Wij begrijpen dat je voorkeur uitgaat naar een andere afstand in verband met de warmte. Het is mogelijk om jouw afstand nog aan te passen op de dag zelf. Je hoeft hier geen melding van te maken bij de organisatie. Je kunt aansluiten bij de eerstvolgende wave van de desbetreffende run.

    Zijn er extra verzorgingsposten vanwege het warme weer?

    Ja, we hebben vanwege het warme weer extra verzorgingsposten. Bij onze verzorgingsposten werken wij bekervrij. Neem dus je eigen flesje, beker of waterzak mee die je kan vullen. Verzorgingsposten per onderdeel:

    10KM (Business)Run:
    – 5KM: water & sponzen
    – Tussen 3-4KM bij begraafplaats Oosterbeek (via pitlane bereikbaar): water
    – Tussen 7-8KM: water & stukjes fruit

    21KM Trail:
    Er zijn twee volledige verzorgingsposten. Deze kom je tegen na 7KM en na 14KM lopen. Op deze posten is water, sportdrank, fruit, zoet en zout verkrijgbaar.
    Op het 17KM punt is er ook een extra waterpunt voorzien.

    31KM Trail:
    Er zijn twee volledige verzorgingsposten. Deze kom je tegen na 11.5KM en na 25KM lopen. Op deze posten is water, sportdrank, fruit, zoet en zout verkrijgbaar.
    Op het 28KM punt is er ook extra een waterpunt voorzien.

    48KM Trail:
    Er zijn twee volledige verzorgingsposten. Deze kom je tegen na 27KM en na 40KM lopen. Op deze posten is water, sportdrank, fruit, zoet en zout verkrijgbaar.
    Ter hoogte van het 15KM punt en 43KM punt is een extra waterpunt voorzien.

    Het wordt erg warm. Hoe kan ik me hierop voorbereiden?

    Het belooft een mooi en warm weekend te worden!
    Zorg dat je goed voorbereid bent. We delen graag nog een aantal tips:

    • Pas je verwachtingen aan de temperatuur aan
    • Probeer deze week nog te wennen aan de warmte (bijv door een wandeling te maken). Lage intensiteit van korte duur.
    • Probeer zo koel mogelijk aan de start te verschijnen (schaduw pakken als het kan)
    • Neem iets mee waarmee je je nek of hoofd nat / koud kan maken
    • Draag ademende stoffen
    • Vergeet je niet in te smeren met zonnebrand
    • Drink voldoende
    • Eet genoeg
    • Draag eventueel een hoofddeksel

    Hoe ziet het programma eruit bij de 48KM trail?

    Programma 

    08:30 – 09:00 uur Bagagepunt open
    09:00 uur Klaarstaan in juiste startwave
    09:15 uur Start 48KM trail op Papendal
    09:30 – 10:00 uur Verplaatsen met bus naar Ginkelse Heide
    10:00 uur Vervolg 48KM Trail vanaf Ginkelse Heide 

    Hoe ziet het programma eruit bij de 31KM trail?

    Programma 

    09:00 – 09:45 uur Bagagepunt open
    09:45 uur Klaarstaan in juiste startwave
    10:00 uur Start 31KM trail 

    Hoe ziet het programma eruit bij de 20KM Trail?

    Programma 

    09:45 – 10:45 uur Bagagepunt open
    10:45 uur Klaarstaan in juiste startwave
    11:00 uur Start 20KM Trail 

    Hoe ziet het programma eruit van de kidsrun?

    Programma 

    13.00 uur Start Kidsrun 2KM
    13.30 uur Start Kidsrun 1KM 

    Hoe ziet het programma eruit van de 5KM Night Edition?

    Programma 

    19.00-22.00 uur Open bagage drop-off
    19:45 uur Startterrein open op de Markt
    20:00 uur Start 5 KM Run
    20:20 uur Start 5 KM Walk 

    Hoe ziet het programma eruit van de 10KM Run?

    Programma 

    12:30 uur Open startgebied
    12:30-13:45 uur Open bagagepunt
    13:45 uur Klaarstaan in juiste startwave
    14.00 uur Start 10KM Run 

    Hoe ziet het programma eruit bij de 10KM Businessrun?

    Programma 

    12.00-12.30 uur Koffieontvangst Businessteam bij Foyer 1 van Hotel Papendal
    12.30-13.30 uur Lunch
    13:20-13:30 uur Teamfoto’s maken
    13.30-13.50 uur Verplaatsen van Hotel Papendal via bagagepunt naar startwave
    13.50 uur Klaarstaan bij startwave
    14.00 uur Start 10KM Run 

    Na de finish is er geen officieel programma meer voor de businessteams. 

    Hoe ziet het programma er uit bij de 5KM Businessrun?

    Programma 

    19.00-19.30 uur Koffieontvangst Businessteams bij Dudok Arnhem
    19.25-19.35 uur Teamfoto maken
    19.35-19.50 uur Verplaatsen van Dudok Arnhem via bagagepunt naar startwaves
    19.50 uur Klaarstaan bij startwave
    20.00-20.30 uur Start 5KM Night Run/Walk
    21.00-23.00 uur Borrel Businessteams bij Dudok Arnhem 

    Waar kan ik mijn bagage afgeven?

    Trails: 
    Het is mogelijk om bagage (in een tas) af te geven bij een bagagepunt. Let op: maximale afmetingen voor tassen zijn 30 (l) x 20 (b) x 50 (h) cm. We werken bij de bagage drop-off met labels zodat iedereen zijn eigen tas weer terugkrijgt. Er staan vrachtwagens klaar om de bagage naar de finish te brengen. Het bagagepunt vind je als je richting het startgebied loopt. Het bagagepunt sluit om 10:45 uur. 

    Businessrun 5 kilometer:
    Het is mogelijk om tassen en/of jassen af te geven bij het bagagepunt, open van 19.00 tot 22.00 uur. Let op: maximale afmetingen voor tassen zijn 30 (l) x 20 (b) x 50 (h) cm. We werken bij het bagagepunt met labels zodat iedereen zijn eigen tas weer terugkrijgt. Na het ontvangst word je begeleid naar het bagagepunt bij Dudok Arnhem. 

    Businessrun 10 kilometer: 
    Het is mogelijk om bagage (in een tas) af te geven bij een bagagepunt. Let op: maximale afmetingen voor tassen zijn 30 (l) x 20 (b) x 50 (h) cm. We werken bij het bagagepunt met labels zodat iedereen zijn eigen tas weer terugkrijgt. Er staan vrachtwagens klaar om de bagage naar de finish te brengen. Neem de bagage mee naar het businessontvangst zodat je je spullen bij het bagagepunt kunt afgeven en na afloop kunt afhalen bij de finish. 

    5 kilometer Night Edition:
    Het is mogelijk om tassen en/of jassen af te geven bij het bagagepunt, open van 19.00 tot 22.00 uur. Let op: maximale afmetingen voor tassen zijn 30 (l) x 20 (b) x 50 (h) cm. We werken bij het bagagepunt met labels zodat iedereen zijn eigen tas weer terugkrijgt. Zorg dat je minimaal een kwartier voor de start je bagage hier hebt afgegeven. Zo zorgen we er samen voor dat we op tijd kunnen starten. 

    10 kilometer run:
    Het is mogelijk om bagage (in een tas) af te geven bij een bagagepunt. Let op: maximale afmetingen voor tassen zijn 30 (l) x 20 (b) x 50 (h) cm. We werken bij de bagage drop-off met labels zodat iedereen zijn eigen tas weer terugkrijgt. Er staan vrachtwagens klaar om de bagage naar de finish te brengen.  Het bagagepunt vind je als je richting het startgebied loopt. Het bagagepunt sluit om 13:45 uur, zorg ervoor dat je voor 13:30 uur je bagage afgeeft. 

    Ik heb een medaille gekocht. Waar ontvang ik deze?

    Op zaterdag 9 september: Als je een medaille hebt besteld, staat dit op je startnummer en kun je deze ophalen in het finishgebied na de slotvoorstelling in de kerk.
    Op zondag 10 september: Als je een medaille hebt besteld, staat dit op je startnummer en kun je deze ophalen in het finishgebied. 

    Buspendel

    De Trailruns van 18km, 28km, 45km starten op Papendal. Volg de bewegwijzering bij aankomst op Papendal. Vanaf de finish in het centrum van Arnhem is het mogelijk om via een buspendel tegen betaling én op basis van een reservering terug naar Papendal te reizen. Dit kun je zelf toevoegen in je Atleta Dashboard. Let op: bij de Trailrun van 45km is de buspendel vanaf Papendal naar start Ginkelse Heide inbegrepen bij inschrijving.

    Wanneer krijg ik meer informatie over mijn deelname en het programma?

    Meer informatie volgt vanaf 14 augustus.

    Waar vind ik de uitslag?

    De uitslagen worden na afloop gepubliceerd op de uitslagenpagina. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement. Let op: dit geldt uitsluitend voor de 10km Run. Heb je een vraag of opmerking over jouw uitslag? Stuur dan een e-mail naar Mylaps Event Timing o.v.v. je startnummer en eventueel zelf geklokte tijden.

    Waar bevinden de toiletten zich?

    Toiletten vind je bij de kleedaccommodaties, de start, de finish en langs het parcours bij (begraafplaats Oosterbeek).

    Is er een tijdslimiet?

    Het is mogelijk om tot 17.00u de finish te passeren.

    Tijdregistratie

    Alleen bij de Airborne Freedom Run 10km zal de MYLAPS BibTag worden gebruikt voor het registreren van tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer.
    Er is een mogelijkheid om stil te staan bij de de Airborne War Cemetery (je tijdsregistratie wordt hier op pauze gezet).

    Opgelet aan alle wedstrijddeelnemers van de 10KM run: indien je besluit een kruisje te leggen bij de begraafplaats en je zet je tijdsregistratie on-hold, dan telt jouw tijd niet mee voor de wedstrijdranking zodra je finisht.

    Informatie om een goede tijdsregistratie te garanderen:

    Draag het startnummer zichtbaar op de borst. Bedek het startnummer niet met een jack of met je handen tijdens het passeren van de matten op de start- en finishlijn. Deze matten vangen het signaal van je BibTag op (Let ook op met het indrukken van je eigen stopwatch op de start- en finishlijn).

    Vouw of kreukel het startnummer niet. Zeker niet op de plaats waar de Tag zit.

    Gebruik vier speldjes op de hoekpunten van het startnummer, doorboor de Tag niet.

    Verwijder de kunststof afstandhouder niet.

    De BibTag werkt op basis van een andere technologie dan de MYLAPS ChampionChip. Daarom kun je tijdens dit evenement geen gebruikmaken van je gele of groene MYLAPS ChampionChip. Je kunt je MYLAPS ChampionChip echter gewoon aan je schoen laten zitten, deze stoort niet op het BibTag syteem.

    De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).

    Waar start welke run en waar is de finish?

    Night Run/ Walk + Kidsrun 1/ 2km –> Start en Finish Markt Papendal
    Trailafstanden 18 en 28 + Run 10km –> Start op Papendal en Finish Markt Arnhem
    Trail 45km –> Verzamelen op Papendal en met busvervoer naar Ginkelse Heide waar de start is. Finish op de Markt Arnhem

    Hoe ziet het programma er uit?

    Hier vind je het programma

    Hoe zien de parcoursen / routes eruit?

    Klik hier voor alle parcoursen.

    Hoe bestel ik een medaille?

    Bij je inschrijving kun je een medaille bestellen voor €3,50. Mocht je dit vergeten zijn tijdens je inschrijving, dan kun je een medaille nabestellen. Ga hiervoor naar je dashboard (zie link in je bevestigingsmail) en voeg de medaille toe aan je deelname. Je dient de medaille direct te betalen bij het toevoegen aan je deelname.

    Is er een tassenafgifte?

    • Op zaterdag 14 september de Night Run/ Walk Night Run/ Walk (za. 14sep.)
      • Gesloten tas
      • Let op: maximale afmetingen voor tassen is 30 (l)x 20 (b) x 50 (h) cm
      • Locatie: Dudok Arnhem
    • Op zondag 15 sept. de trailruns + Run 10km vanaf Papendal worden de tassen door de organisatie verplaatst van Papendal naar het centrum in Arnhem.
      • Gesloten tas
      • Let op: maximale afmetingen voor tassen is 30 (l)x 20 (b) x 50 (h) cm
      • Inname Startgebied – Papendal
      • Afhalen Finishgebied – Arnhem (markt), niet onderweg

    Bij de Kidsrun niet mogelijk om tassen in te leveren.

    Worden er foto's gemaakt?

    De organisatie maakt op verschillende plekken langs het parcours foto die je na afloop terug kunt vinden op de website. Na afloop ontvang je de link naar de webpagina met foto’s.

    Is er douchegelegenheid?

    Alleen bij de kleedkamers van Papendal is het mogelijk om te douchen.

    Zijn er kleedkamers aanwezig?

    Op Papendal zijn er kleedkamers. 

    Hoe zit het met de bereikbaarheid?

    Klik hier voor alle informatie over de bereikbaarheid.

  • Is er een wachtlijst voor afstanden die uitverkocht zijn?

    De inschrijving van een onderdeel sluit zodra alle startnummers voor deze afstand zijn uitverkocht. Er is geen wachtlijst.

    Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?

    Voor alle vrijwilligerstaken verwijzen we je naar deze webpagina.

    Welke medische verzorging is er op het parcours?

    Deze informatie volgt later

    Waar kan ik overnachten?

    Doe jij mee aan de Airborne Freedom Run en zoek je nog een heerlijk hotel om na je inspanning lekker te ontspannen? Verblijf dan bij Hotel Papendal!
    Hét meest unieke hotel in het hart van de Nederlandse topsport!

    Bij ons vind je wat je mag verwachten van een goed 4-sterren hotel. Rust, ruimte en gastvrijheid. Maar bovenal ervaar je hier de energie. Je kunt je weer helemaal opladen. Wat misschien niet iedereen weet; je hoeft geen (top)sporter te zijn om bij ons te kunnen verblijven. Maar vind je het leuk om te verblijven in een inspirerende, sportieve omgeving, waarbij het absoluut mogelijk is om onze (top)sporters tegen het lijf te lopen dan ben je van harte welkom. Wist je dat ons hotel ook rolstoelvriendelijk is? Wij beschikken over 151 comfortabele hotelkamers verdeeld over verschillende kamertypes.

    Aan jou de keuze wat bij je past. Neem ook eens een kijkje bij onze hotelfaciliteiten. Van fitness tot onze gezellige Bar Dug Out.
    Of verken alvast de omgeving en maak er een lang weekend van!

     

    Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?

    Gevonden voorwerpen worden verzameld bij bagagepunt. Neem contact met ons op via evenementen@papendal.nl als jouw spullen hier ook niet liggen. Na afloop van het evenement hebben wij zicht op alle gevonden voorwerpen.

Bijbehorende tags

contact