Veelgestelde vragen
-
Kan ik mijn startnummer overdragen?
Kun je onverwachts niet deelnemen aan de Airborne Freedom Run vanwege een blessure of andere omstandigheden? Geen zorgen! Voorkom fraude door je startnummer veilig en eenvoudig over te dragen. Vermijd verkoop via externe platforms zoals Marktplaats, Facebook, TicketSwap, enzovoort.
Let op: Je kunt op dit moment je ontvangen startnummer alleen nog fysiek overdragen aan iemand anders.Kan ik mij nog inschrijven voor de trailafstanden?
Het is niet meer mogelijk in te schrijven voor de trailafstanden, deze zijn uitverkocht.
Je kan je natuurlijk wel nog inschrijven voor één van de Road afstanden!
Hoe krijg ik inzicht in de startwaves?
Deze informatie volgt hier vanaf 14 augustus.
Wanneer ontvang ik mijn startnummers thuis?
Alle inschrijvingen t/m 1 september 12.00u worden thuisgestuurd in de week van 9 september. Inschrijvingen in de periode 1 september 12.00 t/m 8 september 12.00 worden niet meer toegestuurd. Deze kunnen worden opgehaald bij het informatiepunt op de dag van het evenement bij de startlocatie.
Wanneer sluit de inschrijving?
t/m 1 september inschrijven is alles thuisgestuurd voor reguliere prijs,
Inschrijvingen in de periode 1 september 12.00 uur t/m 8 september 12.00 augustus worden niet meer toegestuurd. Deze kunnen worden opgehaald bij het informatiepunt op de dag van het evenement bij de startlocatie. Inschrijving sluit op 8 september 12.00 uur.
Waar kan ik mijn bestelde shirts ophalen?
De t-shirts worden via post-nl toegezonden tegelijkertijd met de startnummers.
Benieuwd naar het ontwerp van 2024? Bekijk hem hier!Hoe ziet het shirt eruit?
Het ontwerp van het shirt van 2024 kan je vinden op deze pagina.
Kan ik een shirt bestellen?
Het is niet meer mogelijk om het officiële Airborne Freedom Run-shirt 2024 te bestellen, omdat de shirts al in productie zijn. Het is ook niet mogelijk om je maat te wijzigen. Het shirt wordt in de week van het evenement naar het adres gestuurd dat is opgegeven bij de registratie. Controleer deze gegevens voor 18 augustus – 12:00 uur.
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?
Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je een bevestigingsmail. Zorg er dus voor dat jouw e-mailadres correct is ingevoerd. Controleer ook je spambox als je de e-mail niet binnen 30 minuten hebt ontvangen. Indien hij ook daar niet staat, neem dan contact met ons op.
Hoe kan ik mijn inschrijving annuleren?
Het is niet mogelijk om de inschrijving te refunden. Overdragen is wel mogelijk, mits het persoonlijke dashboard nog niet bevroren is (tot 18 augustus – 12.00u). Dit kan via jouw Atleta dashboard: https://atleta.cc/p/L1Rt/login
Hoe wijzig ik mijn persoonsgegevens?
(Mits het persoonlijke dashboard nog niet bevroren is, tot 18 augustus 12.00 uur)
– Log in op https://atleta.cc/p/L1Rt/login met jouw email adres
– Hier kun je jouw ticket terugvinden, persoonsgegevens vinden en een factuur.
– Als je op jouw naam klikt, kun je de gegevens aanpassen
– Ook kun je hier extra tickets bij bestellen.Kan ik mijn inschrijving wijzigen?
Mocht je na jouw inschrijving jouw adres willen wijzigen, alsnog een product willen bestellen, jouw afstand willen wijzigen of jouw startbewijs willen overdragen (mits het persoonlijke dashboard nog niet bevroren is tot 18 augustus – 12.00u), dan kan dit eenvoudig door in te loggen op jouw dashboard.
– Ga naar je persoonlijke dashboard https://atleta.cc/p/L1Rt/login.
– Klik op je ticket.
– Klik op gegevens.
– Ga naar omruilen.
– De kortingscode geeft een korting die gelijk is aan de oorspronkelijke ticketprijs.
– De kortingscode kan één keer worden gebruikt, om één nieuw ticket te kopen.
– Na gebruik van de kortingscode wordt je oude ticket automatisch geannuleerd.
– Als je een goedkoper ticket kiest, wordt het verschil niet terugbetaald.
– Je ticket-upgrades worden verplaatst naar het nieuwe ticket.Waar kan ik mijn afstand wijzigen?
Het is mogelijk om de afstand te wijzigen, mits je het ticket zelf hebt aangeschaft.
Dit doe je via je persoonlijke dashboard > registraties > Airborne Freedom Run 2024 > klik op je ticket > klik op het pijltje naast ‘Gegevens’ > kies ‘Ticket omruilen’.
Wat zijn de algemene voorwaarden?
Klik hier om onze algemene voorwaarden in te zien.
-
Kan ik mijn startnummer overdragen?
Kun je onverwachts niet deelnemen aan de Airborne Freedom Run vanwege een blessure of andere omstandigheden? Geen zorgen! Voorkom fraude door je startnummer veilig en eenvoudig over te dragen. Vermijd verkoop via externe platforms zoals Marktplaats, Facebook, TicketSwap, enzovoort.
Let op: Je kunt op dit moment je ontvangen startnummer alleen nog fysiek overdragen aan iemand anders.Mag ik als ouder/begeleider deelnemen aan de Mini AFR?
In het startgebied en op het parcours willen we graag in verband met de veiligheid alle ruimte geven aan de kinderen die deelnemen, daardoor is het in principe niet mogelijk dat ouders/ begeleiders deelnemen. Uiteraard mogen zij wel bij de start, naast het parcours of bij de finish de deelnemers aanmoedigen. Op het parcours is voldoende begeleiding vanuit de organisatie aanwezig om de kinderen te ondersteunen/ begeleiden. Voor de leeftijdsgroep 4 t/m 6 jaar is er een uitzondering, deze kinderen mogen lopen onder begeleiding van één ouder/ begeleider. Deze ouder/ begeleider heeft geen startnummer nodig.
Uit welke onderdelen bestaat de Airborne Freedom Run?
Road (met tijdregistratie): 5km & 10km
Trail (zonder tijdregistratie): 21km, 30km & 45km
Mini AFR: 500m & 1000m
Hoe zit het met de bereikbaarheid voor de Mini AFR?
Alle kinderen die deelnemen aan de Mini AFR kunnen gratis gebruik maken van alle BRENG buslijnen die Arnhem aandoen, mede mogelijk gemaakt door Provincie Gelderland.
- Geldig op zondag 15 september van 09.00 – 18.00 uur op vertoon van het startnummer.
- Maximaal 1 ouder/verzorger mag gratis mee met het kind.
- Bij inschrijvingen voor 1 september 12.00 uur.
Waar kan ik parkeren?
Wij streven ernaar om zoveel mogelijk bewustwording te creëren over de milileu-impact van reizen. Met name autovervoer draagt bij aan vervuiling en daarom willen we het aantal auto’s dat naar het evenement komt verminderen. Draag bij aan de duurzaamheid van het evenement en kies het openbaar vervoer of de fiets om naar het centrum van Arnhem te komen. Vanaf Arnhem Centraal rijden buspendels naar de startlocaties Papendal en Arnhems Buiten. Let op: de buspendel is inbegrepen bij het inschrijfgeld. Geef bij je inschrijving aan of je van de buspendel gebruik wilt maken.
Let op: het is niet mogelijk om te parkeren bij Arnhems Buiten.
Zijn er aparte startvakken voor bedrijvenlopers?
Ja, de bedrijventeams beginnen in het eerste startvak.
Is er een bedrijvenloop?
Jazeker! Je kunt met een of meerdere bedrijventeams deelnemen aan de Business Run.
Hoe laat is de starttijd?
Hier vind je het programma.
Hoe ziet het programma eruit bij de 45KM trail?
Programma
08:00 – 08:30 uur | Bagagepunt open
08:35 uur | Klaarstaan in juiste startwave
08:45 uur | Start 45KM trail op PapendalHoe ziet het programma eruit bij de 30KM trail?
Programma
08:45 – 09:15 uur | Bagagepunt open
09:20 uur | Klaarstaan in juiste startwave
09:30 uur | Start 30KM trailHoe ziet het programma eruit bij de 21KM Trail?
Programma
09:45 – 10:15 uur | Bagagepunt open
10:20 uur | Klaarstaan in juiste startwave
10:45 uur | Start 21KM TrailHoe ziet het programma eruit van de Mini AFR?
Programma
- 12:00 uur | Start 500m – categorie 4 t/m 6 jaar
- 12:30 uur | Start 1000m – categorie 7 t/m 9 jaar
- 13:00 uur | Start 1000m – categorie 10 t/m 12 jaar
Prijsuitreiking eerste 3 jongens & meisjes direct nadat de laatste deelnemer over de finish is gekomen.
Om 13:30 uur is de grote Sportbedrijf Arnhem Run 4 Fun Stempelkaart Prijsuitreiking.
Hoe ziet het programma eruit van de 10KM Run?
Programma
13:30 uur | Open startgebied
13:30-14:45 uur | Open bagagepunt
14:45 uur | Klaarstaan in juiste startwave
15.00 uur | Start 10KM RunHoe ziet het programma eruit bij de 10KM Businessrun?
Programma
13.30-14.30 uur Ontvangst met koffie & thee op Papendal
14.30-14.40 uur Teamfoto’s maken
14:40-14:50 uur Verplaatsen naar startwave, afgifte bagage
14.50-15.00 uur Klaarstaan bij startwave
15.00 uur Start 10KM Road
15.00-16.00 uur 10KM Road
15.30-17.30 Borrel Dudok ArnhemNa de finish is er geen officieel programma meer voor de businessteams.
Hoe ziet het programma er uit bij de 5KM Businessrun?
Programma
12.30-13.30 uur Ontvangst met koffie & thee op Papendal
13.30-13.40 uur Teamfoto’s maken
13:40-13:50 uur Verplaatsen naar startwave, afgifte bagage
13.50-14.00 uur Klaarstaan bij startwave
14.00 uur Start 5 KM Road
14.00-14.30 uur 5 KM Road
14.30-16.30 Borrel Dudok ArnhemNa de finish is er geen officieel programma meer voor de businessteams.
Is er een bagageafgifte?
Trails
Het is mogelijk om bagage (in een tas) af te geven bij een bagagepunt. Let op: maximale afmetingen voor tassen zijn 30 (l) x 20 (b) x 50 (h) cm. We werken bij het bagagepunt met bagagelabel van het startnummer zodat iedereen zijn eigen tas weer terugkrijgt. Er staan vrachtwagens klaar om de bagage naar de finish te brengen. Het bagagepunt vind je als je richting het startgebied loopt. Het bagagepunt sluit om 10:15 uur.Run
Het is mogelijk om bagage (in een tas) af te geven bij een bagagepunt. Let op: maximale afmetingen voor tassen zijn 30 (l) x 20 (b) x 50 (h) cm. We werken bij het bagagepunt met bagagelabel van het startnummer zodat iedereen zijn eigen tas weer terugkrijgt. Er staan vrachtwagens klaar om de bagage naar de finish te brengen. Het bagagepunt vind je als je richting het startgebied loopt. Het bagagepunt sluit om 14:45 uur.Ik heb een medaille gekocht. Waar ontvang ik deze?
Als je een medaille hebt besteld, staat dit op je startnummer en kun je deze ophalen in het finishgebied.
Buspendel
Wij streven ernaar om zoveel mogelijk bewustwording te creëren over de milileu-impact van reizen. Met name autovervoer draagt bij aan vervuiling en daarom willen we het aantal auto’s dat naar het evenement komt verminderen. Draag bij aan de duurzaamheid van het evenement en kies het openbaar vervoer of de fiets om naar het centrum van Arnhem te komen. Vanaf Kadestraat Arnhem rijden buspendels naar de startlocaties Papendal en Arnhems Buiten. Let op: de buspendel is inbegrepen bij het inschrijfgeld. Geef bij je inschrijving aan of je van de buspendel gebruik wilt maken.
De buspendel rijdt vanaf de Kadestraat in Arnhem (vlakbij de Markt en naast de John Frostbrug) naar de startlocaties en vanaf de Kadestraat terug naar Papendal.
- Zorg ervoor dat je op tijd de bus neemt
- Kijk goed of je in de juiste bus stapt. De crew ondersteunt hierbij.
- Op vertoon van je startnummer kun je gebruikmaken van de buspendel. (Heb je geen startnummer omdat je deze moet ophalen bij het informatiepunt vanwege de last-minute inschrijving? Dan ontvang je in de week van 9 september een separate mail over de werkwijze maar je kunt wel gebruik maken van de buspendel)
Buspendel vanaf Kadestraat Arnhem naar startlocatie Papendal
Voor de trail afstanden tussen 07:30 – 10:15 uur – iedere 15-20 minuten.
Voor de Road 10km tussen 12.30 – 14.30 – iedere 5-10 minuten.Buspendel vanaf Kadestraat Arnhem naar startlocatie Arnhems Buiten
Voor de Road 5km tussen 11:45 – 13:30 uur – iedere 5-10 minuten.
Let op: het is niet mogelijk om bij Arnhems Buiten te parkeren. Na de finish rijdt er ook geen buspendel terug naar Arnhems Buiten.Buspendel vanaf Kadestraat naar Papendal
Na afloop kun je met de buspendel terug naar Papendal tussen 14.30 – 18.20 uur – iedere 15 minuten.
Alleen voor traildeelnemers: ben jij eerder gefinisht? Dan kun je gebruik maken van de buspendel voor de deelnemers van de Road 10km die naar Papendal gaat.Wanneer krijg ik meer informatie over mijn deelname en het programma?
Meer informatie volgt vanaf 19 augustus.
Welke medische verzorging is er op het parcours?
Op vaste posten zoals startlocatie en finishlocatie en mobiele EHBO teams.
Waar vind ik de uitslag?
De uitslagen worden na afloop gepubliceerd op de uitslagenpagina.
Let op: dit geldt uitsluitend voor de 5 & 10km Run.
Heb je een vraag of opmerking over jouw uitslag? Stuur dan een e-mail naar Mylaps Event Timing o.v.v. je startnummer en eventueel zelf geklokte tijden.Waar bevinden de toiletten zich?
Toiletten vind je bij de startlocatie, langs het parcours bij begraafplaats Oosterbeek en bij de finish.
Is er een tijdslimiet?
Het is mogelijk om tot 17.00u de finish te passeren.
Tijdregistratie
Bij de Road 5KM en Road 10KM zal de MYLAPS BibTag worden gebruikt voor het registreren van tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer.
Er is een mogelijkheid om stil te staan bij de de Airborne War Cemetery (je tijdsregistratie wordt hier op pauze gezet).Opgelet aan alle wedstrijddeelnemers van de 10KM run: indien je besluit een kruisje te leggen bij de begraafplaats en je zet je tijdsregistratie on-hold, dan telt jouw tijd niet mee voor de wedstrijdranking zodra je finisht.
Informatie om een goede tijdsregistratie te garanderen:
Draag het startnummer zichtbaar op de borst. Bedek het startnummer niet met een jack of met je handen tijdens het passeren van de matten op de start- en finishlijn. Deze matten vangen het signaal van je BibTag op (Let ook op met het indrukken van je eigen stopwatch op de start- en finishlijn).
Vouw of kreukel het startnummer niet. Zeker niet op de plaats waar de Tag zit.
Gebruik vier speldjes op de hoekpunten van het startnummer, doorboor de Tag niet.
Verwijder de kunststof afstandhouder niet.
De BibTag werkt op basis van een andere technologie dan de MYLAPS ChampionChip. Daarom kun je tijdens dit evenement geen gebruikmaken van je gele of groene MYLAPS ChampionChip. Je kunt je MYLAPS ChampionChip echter gewoon aan je schoen laten zitten, deze stoort niet op het BibTag syteem.
De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).
Waar start welke run en waar is de finish?
5KM Road start vanaf Arnhems Buiten en finish op de markt in Arnhem.
10KM Road en trails start vanaf Papendal en finish op de markt in Arnhem.
5KM Walk zowel start en finish in de binnenstad van Arnhem
Mini AFR zowel start en finish in de binnenstad van Arnhem.Hoe ziet het programma er uit?
Hier vind je het programma
Hoe zien de parcoursen / routes eruit?
Klik hier voor alle parcoursen.
Hoe bestel ik een medaille?
Bij je inschrijving kun je een medaille bestellen voor €3,50. Mocht je dit vergeten zijn tijdens je inschrijving, dan kun je een medaille nabestellen. Ga hiervoor naar je dashboard (zie link in je bevestigingsmail) en voeg de medaille toe aan je deelname. Je dient de medaille direct te betalen bij het toevoegen aan je deelname. De medailles voor de Airborne Freedom Run zijn uitverkocht! Het is niet meer mogelijk om een medaille te bestellen. Ook op 15 september zijn er geen medailles te koop.
Is er een tassenafgifte?
- Op zondag 15 sept. de trailruns + 10KM Road vanaf Papendal worden de tassen door de organisatie verplaatst van Papendal naar het centrum in Arnhem.
- Gesloten tas
- Let op: maximale afmetingen voor tassen is 30 (l)x 20 (b) x 50 (h) cm
- Inname Startgebied – Papendal
- Afhalen Finishgebied – Arnhem (markt), niet onderweg
- Op zondag 15 sept. 5KM Road vanaf Arnhems Buiten worden de tassen door de organisatie verplaatst van Arnhems Buiten naar het centrum in Arnhem.
- Gesloten tas
- Let op: maximale afmetingen voor tassen is 30 (l)x 20 (b) x 50 (h) cm
- Inname Startgebied – Papendal
- Afhalen Finishgebied – Arnhem (markt), niet onderweg
Worden er foto's gemaakt?
De organisatie maakt op verschillende plekken langs het parcours foto die je na afloop terug kunt vinden op de website. Na afloop ontvang je de link naar de webpagina met foto’s.
Is er douchegelegenheid?
Alleen bij de kleedkamers van Papendal is het mogelijk om te douchen.
Zijn er kleedkamers aanwezig?
Op Papendal zijn er kleedkamers.
Hoe zit het met de bereikbaarheid?
Klik hier voor alle informatie over de bereikbaarheid.
-
Kan ik mijn startnummer overdragen?
Kun je onverwachts niet deelnemen aan de Airborne Freedom Run vanwege een blessure of andere omstandigheden? Geen zorgen! Voorkom fraude door je startnummer veilig en eenvoudig over te dragen. Vermijd verkoop via externe platforms zoals Marktplaats, Facebook, TicketSwap, enzovoort.
Let op: Je kunt op dit moment je ontvangen startnummer alleen nog fysiek overdragen aan iemand anders.Is het verstandig om de trail te lopen met trailschoenen?
De route is een combinatie van Trails en verharde paden. Onder normale omstandigheden (niet te veel regenval tijdens of net voor de Trail) is de 21km route ook goed te lopen met hardloopschoenen die op de weg worden gebruikt. Is er wel veel regen gevallen, dan is wat meer grip en stabiliteit prettig. De twee langere routes hebben meer hoogteverschil. We raden je daarom aan om sowieso bij deze afstanden trailschoenen te gebruiken (ongeacht de weeromstandigheden).
Mag ik met een buggy deelnemen?
Het is niet toegestaan met een buggy, baby-jogger of ander baby-vervoersmiddel deel te nemen aan het evenement.
Mag mijn hond ook deelnemen? (K9 of canitrail)
Het is niet toegestaan honden (al dan niet aangelijnd) mee te nemen. Het is ook niet toegestaan om je te laten begeleiden door een of meer personen op een fiets of ander vervoermiddel, tenzij met schriftelijke toestemming van de Organisatie.
Wat zijn de huisregels?
Klik hier om onze huisregels in te zien.
Is er een wachtlijst voor afstanden die uitverkocht zijn?
De inschrijving van een onderdeel sluit zodra alle startnummers voor deze afstand zijn uitverkocht. Er is geen wachtlijst.
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Voor alle vrijwilligerstaken verwijzen we je naar deze webpagina.
Waar kan ik overnachten?
Doe jij mee aan de Airborne Freedom Run en zoek je nog een heerlijk hotel om na je inspanning lekker te ontspannen? Verblijf dan bij Hotel Papendal!
Hét meest unieke hotel in het hart van de Nederlandse topsport!Bij ons vind je wat je mag verwachten van een goed 4-sterren hotel. Rust, ruimte en gastvrijheid. Maar bovenal ervaar je hier de energie. Je kunt je weer helemaal opladen. Wat misschien niet iedereen weet; je hoeft geen (top)sporter te zijn om bij ons te kunnen verblijven. Maar vind je het leuk om te verblijven in een inspirerende, sportieve omgeving, waarbij het absoluut mogelijk is om onze (top)sporters tegen het lijf te lopen dan ben je van harte welkom. Wist je dat ons hotel ook rolstoelvriendelijk is? Wij beschikken over 151 comfortabele hotelkamers verdeeld over verschillende kamertypes.
Aan jou de keuze wat bij je past. Neem ook eens een kijkje bij onze hotelfaciliteiten. Van fitness tot onze gezellige Bar Dug Out.
Of verken alvast de omgeving en maak er een lang weekend van!Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Gevonden voorwerpen worden verzameld bij bagagepunt. Neem contact met ons op via evenementen@papendal.nl als jouw spullen hier ook niet liggen. Na afloop van het evenement hebben wij zicht op alle gevonden voorwerpen.